Hej! >Hängningarna uppstår när jag stänger VB6 och när jag redigerar en fråga i Dataenvironment. Tack, men problemet är faktiskt i själva VB-miljön å inte i min programvara. I Design-mode. Har sökt på MS-sajt men inte hittat nåt matnyttigt. *suck* Hej Hej, tack, jag ska testa att lägga in VB6 igen då, men jag tvivlar faktiskt eftersom problemet inte uppstod i samband med installation av någon annan programvara. Jag har råkat ut för "liknande", jag hade vb6 installerat, installerade VS.net, avinstallerade VS.net och då fungerade inte vb6 längre. Halloj, tack för hjälp, lata jag ville väl inte installera om, men nu är det gjort och VB6 hänger sig inte längre å dataenvironment funkar som det ska (ta-i-trä). Har råkat ut för "bastabellinformationen är otillräcklig för uppdatering" istället under resans gång, men det är nog ett tämligen lättlöst problem.Visual Basic 6 hänger sig
Är det någon mer än jag som råkat ut för att VB6 hänger sig, oftast i samband med arbete i Dataenvironment. Jag har installerat på två olika XP-maskiner och får samma bekymmer.
Hängningarna uppstår när jag stänger VB6 och när jag redigerar en fråga i Dataenvironment.
Projektet är skapat på en annan ("före detta") dator med win2000.
Mycket tacksam för hjälp!
VB6 SP5, MDAC 2.5, 2.6, 2.7, Jet 4.0, MDB2000/97
Jonas ErikssonSv: Visual Basic 6 hänger sig
Spånar lite ,du måste kolla att du har städat i koden vid avslut.
Hittade ett exempel som jag användt, ser nu att jag kört med både
livrem och hängsle vid städningen, men det blir inte fel !
Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)
On Error Resume Next
dtaPlott.Recordset.Close
DbPlott.Close 'den öppnade databasen
Set DbPlott = Nothing
Set dtaPlott.Recordset = Nothing
Unload frmOm
Unload Me
Set frmOm = Nothing
Set frmPPM = Nothing
Err.Clear
End SubSv: Visual Basic 6 hänger sig
mvh / JonasSv: Visual Basic 6 hänger sig
Du får köra in VB 6 igen .Det kan bero på i vilken ordning du har installerat
Access 2000 och VB 6 SP 5. Sen skulle jag kunna tänka mig
att det är konflikt mellan Access 2000 och 97.
Access 97 storknar om man försöker köra 2000 mot den.Spånar jag :-)Sv: Visual Basic 6 hänger sig
Jag har inte Access97 & 2000, jag menade att jag har använt olika format (2000 & 97) på databasfilerna.
Det verkar som det är ett sällsynt problem jag har stött på. Ingen annan som varit med om detta?Sv: Visual Basic 6 hänger sig
Men det löstes genom att lägga om SP för VB...
/FSv: Visual Basic 6 hänger sig