Jag har länge undrat hur folk gör för att bygga in "imdb-funktioner" i sina program. Det finns flera exempel på sådana program. Alltså, de kan hitta och hämta uppgifter om filmer på IMDb, och presentera dessa i programmet. internet transfer controls ska du använda. Kolla källkoden till sidan efter <form> leta rätt på input, select, textarea etc. bara skicka med post i msinet sen. Kolla svaret, sök reda på svaren, splitta. Tack för ditt svar. Synd att jag inte begriper något av det. Jag har inte använt några internet-kontroller förut, så det är lite kryptiskt. Det lättaste är väl att importera datan från IMDb i nån lokal databas. Finns bl a på Sunets FTP-site i textfiler, med kontinuerlig uppdatering. Jag hittade koden till en "online-filmlista" där all info hämtas från imdb. http://sourceforge.net/projects/powermovielist/ -- kan man använda den på något vis, i ett program?Hitta och hämta data om film från IMDb
Jag vill ju också kunna göra så. Frågan är, chockerande nog; hur kan man göra det på något enkelt vis i VB? (vb5). Detvore väldigt trevligt om någon hade några värdefulla tankar och tips om detta.
/GabrielSv: Hitta och hämta data om film från IMDb
Sv: Hitta och hämta data om film från IMDb
Förresten så vet inte programmet vilken sida man vill in på. Allt programmet har är en titel som användaren skriver in (t.ex "Alien" ). Från det ska då programmet kunna hitta all info om den. Förmodligen komplicerat som attan, men bevisligen går det att ordna.
*forskar vidare*Sv: Hitta och hämta data om film från IMDb
Sv: Hitta och hämta data om film från IMDb