Är det någon som känner till hur man kopierar ett Formulär (Form) från VB och för över det manuellt till ett Word-dokument ? Vad är det du vill göra? Få över bilden för att skriva en manual? Hej Gunnar, Jag skall göra en manual (handbok) till ett VB-program. Mitt förslag är nog inte vad du hadde tänkt dig men... Fungerar utmärkt. Just fönster är mycket lämpliga för gif-bilder, och t.o.m. paint kan väl spara gif nuförtiden. Ta en skärmdump som alla redan sagt, klistra in i Paint, välj ut relevant del, spara som gif, öppna igen, kopiera och klistra in i worddokumentet. Det fungerade perfekt med att kopiera aktivt fönster genom att ta Ctrl+Alt+Prt Scr Annars finns det ett ypperligt gratis verktyg, XnView som fixar allt och lite till när det gäller bilder...Kopiera till Word
/GunnarSv: Kopiera till Word
Vad jag känner till tror jag enda sättet är att göra en skärmdump, kopiera in den i ett
bildprogram och klippa ut det du är intresserad av och därefter hämta in den i Word.
Rekommenderar inte att klistra in den i Word direkt utan spara gärna ner den i ngt
bra format, annars kommer det bli en bitmap och din fil kommer att bli ofantlig.
/EmmaSv: Kopiera till Word
När jag läser din fråga så funderar jag vad det är du vill åstadkomma.
Hur skulle du vilja använda formuläret i Word?
För att vi skall kunna hjälpa dig så får du gärna utveckla dina tankar om slutresultatet och nuvarande status.
mvh
NicholasSv: Kopiera till Word
Tänkte skriva anvisningarna i Word och lägga in Formulär-bilderna från VB i texten.
Därefter skall jag m h a Adobe Acrobat överföra det hela till PDF-format.
Om du trycker på knappen Prt Scr(på ditt tangentbord) så har du kopierat hela skärmbilden till utklipp.
I ditt favorit(grafik)program, klistra in editera, kopiera och klistra sedan in i Word.
Har gjort detta massor med gånger, och med ett bra resultat.
(har också för mig att det skall finnas en komination med ctrl eller dyl ihop med Prt Scr så kopiera du enbart aktivt fönster).Sv: Kopiera till Word
Sv: Kopiera till Word
Tack för detta.
Den är ett bra verktyg för fånga skärmbilder
www.xnview.com