Tjena, jag spelar ofta internet spelet "gangsterhood" (www.gangsterhood.net). Men det finns inte autologin på sidan så jag måste skriva in min email och lösen varje gång. Hej, jag kan inte hitta själva koden för det programmet. http://www.pellesoft.nu/login/articles/vb/adsl.asp Hej, jag har kollat lite på koden, du talar inte om ifall det öppnas ett nytt fönster efter loggin (när jag skickat "sendkeys {enter}" så öppnas själva webbmailen i ett nytt fönster, då kan jag avsluta mitt program direkt) Jag provade lite med "statustextchange" men det funkar inte för att send keys börjar ju i så fall innan sidan är helt klar. Kan man inte använda 2 "DocumentComplete" eller något liknande? du kan lägga sendkeys-koden i documentcomplete, men då kommer koden köras varje gång en ny sida blir klar.Automatisk Inloggning
Så jag laddade ner pelles ADSL-Login, fixade url och lite större internet fönster så jag kan använda det.
När jag hade fixat så allt funkade så kunde den logga in, men efter att den hade loggat in så loopade den sendkeys om och om igen hela tiden, så jag flög från ena sidan till andra hela tiden.
Så hur gör jag så att programmet inte "loopar" sendkeys?
("source koden" jag använder är pelles ADSL-Login kod.)Sv: Automatisk Inloggning
Jag har gjort en egen inloggnings-snutt för passagens webbpost, den bygger på sendkeys. Jag kör "tab" tills rutan för anvid, där jag matar in namnet med sendkeys, därefter "tab" till lösen o samma resa där, sedan bara "enter" som sendkeys.
efter det stänger programmet inloggningsrutan automatiskt efter 5 sekunder.
/BSv: Automatisk Inloggning
Nu har jag hittat problemet, efter att programmet/sidan har loggat in så blir ju sidan "klar laddad" igen så den anropar samma actionscript igen. Hur ska jag förhindra det?Sv: Automatisk Inloggning
Om din inloggning öppnas i samma fönster så kommer ju actionlogin köras igen, du KAN ju sätta en flagga till true eller false direkt efter ditt sista sendkeys och i actionlogin kolla om den e true eller false o i så fall hoppa över den.
Alternativt köra som pelle själv o kolla "WebBrowser1_StatusTextChange" på det som nu kommer upp hos dig.
Hoppas du hajja o att jag hajja vad DU mena:)Sv: Automatisk Inloggning
Sv: Automatisk Inloggning
i så fall får du sätta en flagga med true eller false på om koden e körd en gång.
för att veta om du loggas in kan du ju kolla om sidans "statustextchange" ändras, om den gör det så sätter du flaggan till true och när den sidan är klar och koden för sendkeys ska till o köras så ser den att flagga= true o då blir det stop.
i documentcomplete:
först kollar du om flagga=true:
If flagga= true then exit sub
koden för sendkeys här
i "statustextchange":
flagga=true
/B