Jag håller just nu på med att tillverka en skärmsläckare Om du kollar i Filarean SvenPon så har jag mfl men jag har faktiskt laddat hem det exemplet, som jag skrev i mitt tidigare inlägg Men du ska ju naturligtvis göra om det till en exe först! okey tack , men jag löste mitt problem med att lägga till kommandot End, fungerade inte med Unload form1 Du skall INTE använda End!!! Lös i hjälpen så står där att du skall avsluta dit programm genom att ladda ur alla dina formulär ur minnet. Det kan du göra så här:Musrörelse i Skärmsläckare
men jag har ett problem
och det är att få programet att stänga av sig så fort man rör på musen
jag laddade hem ett exempel under Filarea, men det exemplet stängde aldrig av sig fullt ut.
Jag provade med denna koden
men det fungerade inte, programet stängde av sig direkt
<code>
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Unload me
End Sub
</code>
någon som vet hur jag ska gå tillväga?Sv: Musrörelse i Skärmsläckare
lagt upp fungerande exempel.Lär från dom "gamle" , det kallas utveckling.Sv: Musrörelse i Skärmsläckare
men problemet med det var att programet aldrig av slutades helt
det är så att jag kör programet ifrån Vb och sedan när jag rör på musen så försvinner skärmsläckaren, men själva visual basic är fortfarande i run-lägeSv: Musrörelse i Skärmsläckare
Make XXX.exe i File-menyn
Sen byter du namn på det till .srcSv: Musrörelse i Skärmsläckare
Sv: Musrörelse i Skärmsläckare
<code>
Public Sub ExitApp
Dim frmForm As Form
For Each frmForm In Forms
Unload frmForm
Next
End Sub
</code>