Windows är fan helt jävla cp. Jag försökte installera Windows 98 på min gamla 233mhz precis, över det gamla Windows95. Men då det uppstod lite problem här och där och nya Windows (98) satte sig varje gång man startade datorn beslöt jag mig för att formatera hårddisken. Så jag gjorde det, formaterade både C: och D: så där inte fanns ett snyft kvar. Så, i tro att det nu skulle gå att installera Windows 98 utan problem installerade jag det igen. Men icke då. När jag försöker starta datorn, efter att installationen är klar, så sätter sig hela Windows 98 igen, vid uppstarten, alltså den där fula bilden där det står Windows98, en blå himmel och en en bild på windows-loggan. Så då testar jag att starta om datorn, och då startar den i felsäkert läge. I hopp att problemet inte skall vara kvar så startar jag om datorn i normalt läge. Men nejdå! Den sätter sig igen! Så håller det på hela tiden, man kan alltså bara köra windows i felsäkert läge, och hur kul är det??? Nä.. hmm du går in i felsäkert läge och då när du förmodligen kommit in i windows i felsäkert läge installerar du drivrutinerna som behövs för bildskärmen antar jag nått sånt är det iaf fick nå liknande fel förut men efter ett fipplande så fick jag det att funka. vet ej om det skulle hjälpt dig, men gör ALLTID en startdiskett innan du trycker in det magiska kommandot "format c" i DOS.. Säger bara:CP Windows!
Hur i helvete är detta möjligt?? Hela hårddisken är formaterd, det finns alltså inte nåt gammalt skräp-program kvar som kan orsaka felet alltså, men ändå sätter sig hela skiten när jag installerar om Windows med original-cdn!! Hur drogade är Microsoft, tillverkar dom operativsystem som inte skall gå att använda eller??
Finns det någon här som har en aning hur, om, jag kan fixa detta ologiska problem på egen hand??
Det går att installera Windows 95, men hur jävla bra är det då? Suger ju fett...Sv: CP Windows!
testa med att installera drivrutinerna till skärmen lr grafikkortet för den hänger sig nog på det så gjorde den på min.
hoppas du få det å funkaSv: CP Windows!
Sv: CP Windows!
www.redhat.com (eller www.mandrake.com)
och sedan
http://www.janus-software.com/