Vill kunna läsa in vart en länk pekar (man har länkens filnamn). Så gjorde jag (skapade dock länk) Du kan ju kolla om mitt uppskick Programarkivet:Enkel AdressBok Enkel DataBas kan vara något att bygga om. Onkelborg: Man kan skapa länk med WshShell :-P Hehe, det vet jag, men jag vill veta hur skten fungerade på samma gång också, dessutom blev det hyfsat snabbt! :) Onkel: skriva koden här (den som läser, orkar inte köra igång hackman och kolla... :-P)Läsa av länkadress och ikon
Hur göra???Sv: Läsa av länkadress och ikon
Skapa en länk till en känd adress, öppna sedan länken med en hexeditor. Kolla var länktexten börjar, den adressen i filen är viktig. Efter texten skall det vara nollat en bit. Där det slutar att vara nollat skall du komma ihåg adressen - 1. Allt mellan första och sista är det du skall ha. Öppna sedan länken i binary mode och plocka ut det (använd seek för att komma rätt), läs sedan längden mellan positionerna. Sist men inte minst, plocka bort all text efter första chr(0) Kvar är länkenSv: Läsa av länkadress och ikon
Sv: Läsa av länkadress och ikon
Henkoz: Kan inte läsa länk me Wsh
Svenpon: Läser prg:et av länkar???Sv: Läsa av länkadress och ikon
Sv: Läsa av länkadress och ikon
ops, missuppfatta :P