Hej! kolla på exemplet på msdn, där är det helt annorlunda! Jag har fått det att fungera med den koden innan så jag tror inte det är nått fel på den, men jag ska kolla exemplet på msdn och se om det blir bättre. Har provat lite olika saker nu och lyckats få bort felen, men nu kan jag inte skicka något från servern eftersom MainSocket(Index).State = 8, däremot kan jag skicka från klienten till servern. Hur kan servern få .State = 8? du skall inte stänga den med index 0 och du ska inte stänga de andra förens du skickat allt... Eller har jag missuppfattat frågan? Nu har jag fått det att fungera!, det var tur för jag började bli riktigt trött på winsock kontrollen nu!Winsock Error
Jag har fått lite problem med Winsock igen. Varje gång jag ansluter till servern så får jag fyra fel efter varandra där det står:
Number: 10053
Description: Connection is aborted due to timeout or other failure
Scode: -2146818235
Source: C:\WINDOWS\System32\MSWINSCK.OCX
Varför blir det så? Hur fixar man det?
Servern:
<code>
Private Sub MainSocket_ConnectionRequest(Index As Integer, ByVal requestID As Long)
On Error Resume Next
With MainSocket(Index)
.Close
.Accept requestID
End With
Load MainSocket(MainSocket.UBound + 1)
With MainSocket(MainSocket.UBound)
.LocalPort = ServerPorts.Communication
.Listen
End With
End Sub
</code>
/MickeSv: Winsock Error
Där använde de en kontroll som man ansluter till, men man använder en annan i ett annat index för att köra accept på... Tror att det skulle vara en vettigare lösning...Sv: Winsock Error
Sv: Winsock Error
Trodde att detta skulle fungera (använda samma index), men det gjorde det tydligen inte:
<code>
Private Sub MainSocket_DataArrival(Index As Integer, ByVal bytesTotal As Long)
On Error Resume Next
Dim strData As String
MainSocket(Index).GetData strData
EnAnnanSocket(Index).SendData "LOG" & vbTab & "[Request Accepted]
End Sub
</code>
Det ovan var alltså det som gjorde att det blev fel.
Tack för hjälpen ändå!
/Micke