En lite fråga om licenser. Om jag har fattat det rätt så har microsoft slutat sälja VB.6, men man kan tydligen köpa en licens för programmet fortfarande? Läs mer om licensfrågor på följande länk http://www.microsoft.com/sverige/license/ Tja!! Snackade med Microsoft idag och för er som vill veta svaret på frågan så kommer det här.licens fråga
Men om jag köper en licens och sedan fixxar VB.6 på "egen hand"´är det lagligt eller kommer det att bli ett jäkla liv om jag säljer mina program då??
//JohanSv: licens fråga
/JohanSv: licens fråga
Kort sammanfattat kan man säga spm så att så länge du har papper på en giltig licens så skiter microsoft var du har fått mjukvaran ifrån. Bara du kan visa upp licensen och kvittot så att säga..
Snubblade nämligen över detta problem på en sokla när det gäller operativ system. En massa licenser men ingen progrmavara.. PRatade med microsoft o de sa att så länge som det finns en giltigt licens är det inget problem.
/JimmySv: licens fråga
VB 6 finns ej längre. Men har man en licens för VB.Net så har man även licenser för alla tidigare versionen av VB. Skivan med programmet på fick man fixxa själv om man ville men programvaran säljs fortfarande.
Så en licens för vb.net är vad jag ska skaffa mig nu.
//Johan