Har gjort en vanlig exe fil med en form som är visible = false Ta istället bort formuläret helt och kör istället bara med en Sub Main. inte end, unload me. end tömmer inte minnet från alla object, den bara stannar upp. Det medför att alla laddade objecte fortfarande äter minne från systemet >END end fyller viktiga funktioner IBLAND, har hänt att det kan vara bra att ha, t.ex. om man kör formulär löst... Vad menar du med kör formulär löst? Jag utvecklar detta lite med att fråga: Hur stänger jag en ANNAN exe-fil? För att stänga ett annat program än din vb applikation. KAn du använda API anrop eller AppActive och SendKeys. NEJ Stänga exe fil efter sig
Hur skriver jag för att stänga programmet efter mig?
Jag startar upp programmet genom Schema aktiveraren och behöver således stänga hela programmet det sista jag gör i koden.Sv: Stänga exe fil efter sig
Sv: Stänga exe fil efter sig
Är fullständigt förkastligt, förstår inte varför detta kommando finns överhuvudtaget,
fyller ingen vettig funktion mig veterligt.Sv: Stänga exe fil efter sig
Det finns inga lägen då man måste eller bör använda End. Ofta anväds End för att formulär inte laddas ut. T.Ex. om man refererar till kontroller i ett formulär laddar du formuläret.
Utdrag från MSDN:
Note
The End statement stops code execution abruptly, without invoking the Unload, QueryUnload, or Terminate event, or any other Visual Basic code. Code you have placed in the Unload, QueryUnload, and Terminate events of forms and class modules is not executed. Objects created from class modules are destroyed, files opened using the Open statement are closed, and memory used by your program is freed. Object references held by other programs are invalidated.
The End statement provides a way to force your program to halt. For normal termination of a Visual Basic program, you should unload all forms. Your program closes as soon as there are no other programs holding references to objects created from your public class modules and no code executing.Sv: Stänga exe fil efter sig
/BSv: Stänga exe fil efter sig
Jag tror det är den första tråden som gäller!!
Den med END
Kanske är jag helt ute och cycklar men :-).
Mvh
Tobbe