Är det någon som vet hur man kan konstruera hierarkiska Recordset på ett schysst sätt i runtime utifrån två stycken redan fyllda recordset som man vet hör ihop, men är separata? Har du tittat på [ADODB: Command.Prepered] ? Problemet är att den provider som används (för Oracle) inte kan returnera hierarkiska recordsets. Vi använder ref cursors för att få ut data. Kan du inte använda MSDataShape? Det är ju den som sammanställer de hirarkiska recordsetetn. Den ställer ju fråger mot din provider. Schysst....Hierarkiska Recordset
Jag hämtar data från en Oracle 8i-databas via stored procedures, men hur går man tillväga för att koppla ihop dessa?
Har kollat lite på SHAPE APPEND, men har inte hittat några exempel på hur man ska göra när det är två stycken stand-alone recordset som ska kopplas ihop.
Kanske kunde gå att göra direkt i Oracle förvisso, men jag tänkte testa denna approach först.
Ha det bra!
/AndersSv: Hierarkiska Recordset
Hur ser dina stored procedures ut? Sv: Hierarkiska Recordset
Man skulle kunna klara sig utan om det finns bra komponent som man kan använda för att via upp data hierarkiskt fast i "Unbound" mode, typ UltraGrid, fast Unbound som sagt.
Några förslag på det??
Mvh
/EggetSv: Hierarkiska Recordset
Annars kan du skapa ett hirarkiskt recordset och mannuelt fylla det:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/ado270/htm/pg_ado_shape_hierarchy_18.aspSv: Hierarkiska Recordset
tack för bollandet, jag lägger in lite kodexempel när jag kommit nånvart :)
/Anders