Hur får man checkboxes på vissa noder och INTE på andra i en treeview (VB.NET)? jag tror inte att du kan det men du kan ju simulera checkboxar genom att använda dig utav subclassing och byta ikon framför noden. Sen implementerar du bara att när användaren klickar på noden så byter du ikon, så ser det ju ut som det är checkbox. Jag tänkte det från början men problemet är det samma. Man kan väl inte ha ikoner på vissa noder och andra INTE. Tänkte ett tag på att gör ikonen i bakgrundsfärgen och smalare men den kommer ändå att ta upp "full bredd" så det blir ett hål i trädet.... hmm, nä du har rätt... jag tänkte nog lite fel...TreeView checkboxes på vissa noder
/BennySv: TreeView checkboxes på vissa noder
Jag vet inte om man kan använda "Checked" propertyn utan att ha checkboxar men det tror jag nog. I så fall kan du ju bara använda dig utav den propertyn för att vet om den skall vara i eller urcheckad...Sv: TreeView checkboxes på vissa noder
Sv: TreeView checkboxes på vissa noder
Och jag förstår att genomskinliga ikoner inte är en lösning...
du borde väl iofs kunna rita ut din nod själv. Om du subklassar om skriver en Draw method så borde du ju kunna göra vad som helst.