Såg ett exempel på hur man kunde styra tex notepad genom vb men hittar inte frågan nu när jag behöver det.. Var det denna frågan du letade efter? http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=8311&forumid=6 Hej Hmm.. Hehe.. Styra andra program genom att skicka tangentkoder..
Skulle behöva byta aktivt fönster till ett annat program och trycka på en ok knapp om en dialogruta syns.
Nån som kan?
Mvh
RickardSv: Styra andra program genom att skicka tangentkoder..
/JohanSv: Styra andra program genom att skicka tangentkoder..
Man kan styra detta ytterligare genom att ta reda på
ProcessId då kan man få reda på handler då kan man få
reda på rubriken.
ProcessId får du när du öppnar med Shell osv osv man kan
ta me feaen göra vad man vill bara man har fantasi
mvh
SvenSv: Styra andra program genom att skicka tangentkoder..
Men jag vet inte process id för det är inte jag som har startat programmet. Kan man kolla efter filnamnet och få det?
Och.. Om man nu som jag bara vill skicka iväg ett löjligt "ENTER" tillbaka till programmet som väckte mitt program med att skriva en textfil, fast jag vill bara göra det om en dialogruta är uppe (dvs användaren har inte gjort riktigt allt han skulle göra och därför måste jag godkänna hans ändringar innan jag får köra vidare..)
Jag sitter och tittar i taskmanagern och dialogrutan syns ju inte så det är lite svårt att veta om den är där eller inte... om den inte är det och jag dunkar på med mitt Enter kan det få inte alls så bra resultat...
Annars verkar det rätt fiffigt..
Mvh
RickardSv: Styra andra program genom att skicka tangentkoder..
Funkar ju fint om jag bara kunde vara säker på att min dialogruta är öppen.. En lite klurig detalj dock är att det inte går att debugga för då blir ju VB aktivt programm direkt igen:)
//R