Jag vill ta bort funktionen för KeyCode 91 (Windows-knappen) i mitt VisualBasic-program. Jag har programmerat ett småbarnsprogram och vill inte att Windowsknappen ska störa programfunktionerna i övrigt när det lilla barnet av misstag trycker på windows-knappen. Det fungerar inte att bara sätta den till 0 i KeyUp. Det var en intressant nöt att knäcka,testade att sätta till 0 i både KeyDown och KeyUp. Igen Testa det här tror att det funkar. Det fungerade bra, tackar på mitt barnbarns vägnar (han är 1.5 år och har fått sitt första program där han kan trycka fram bil-bilder med billjud mm) >(han är 1.5 år och har fått sitt första program där han kan trycka fram bil-bilder med billjud mm)VisualBasic KeyCode 91 - ta bort funktionen
Sv: VisualBasic KeyCode 91 - ta bort funktionen
Men ! si det hjälpte inte. Skall kolla imorgon,det finns säker ett smart API.Sv: VisualBasic KeyCode 91 - ta bort funktionen
Sätt Formens KeyPreview till True.
Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = 91 Then SendKeys "[", True
End Sub
Det retar mig att det tog 18 min att komma på det ;-)Sv: VisualBasic KeyCode 91 - ta bort funktionen
Sv: VisualBasic KeyCode 91 - ta bort funktionen
Vad månne bliva av detta barn ;-) .Vad glaaa jag blir att något kan vara till nytta.
Ha det jag har bidragit till hans framgång :-)