Kanske en svårare nöt att knäcka än att ta bort KeyCode 91-funktionen - nu vill jag ta bort funktionen för KeyCode 93 som ger en "oönskad" lista med Ångra .....Markera allt. Det är tredje knappen till höger om mellanslagstangenten. Jag har grubblat på hur - men ännu går jag bet ... Här är ju inte varannangångspricipen som vid KeyCode 91 och 92. Hej igen. Det är enklare , samma princip som tidigare KeyPreview = True Hej igen. Det är något skumt med de här funktionerna, man kan bara säga att problemet är delvis löst. På vår Windows 95-dator fungerar det inte alls, men på XP och NT-maskinerna fungerar det hyggligt. Dock blinkar listan fram en kort stund innan den försvinner igen. Man borde kanske hitta ett bättre sätt, men det blir bra till barnbarnet. Man skulle hitta en ännu bättre lösning till program som ska säljas. Tack för hjälpen. Det är riktigt bra att hitta den här sajten, ska försöka hjälpa till med tips om jag kan. MG Har du testat att subclassa formuläret och ta hand om tangentbordstryckningen innan den når fram?Visual basic keyCode 93 - ta bort funktionen
Sv: Visual basic keyCode 93 - ta bort funktionen
Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = 93 Then KeyCode = 0
End SubSv: Visual basic keyCode 93 - ta bort funktionen
Sv: Visual basic keyCode 93 - ta bort funktionen
Det borde lösa det hela.
/Anders