Halloj, jag e inte nöjd med drag&drop jag hittat på pellesoft, det flimmrar o e svårt o placera rätt, svenpon skickade ett ex på detta med delphi, nu vill jag ha samma i VB, går inte det? vilken miss i så fall. Vilken drag&Drop på pellesoft syftar du på. Referera gärna till den så man vet vailken du pratar om. [Dra och släpp] Det är inte Drag & Drop det är fel på. Det beror på att du arbetar med Label kontrollen vilket är fönsterlös. Hej, jag har testat olika kontroller men det blir samma sak, vad ska jag ha då? Problemet är inte enbart vilken kontroll du drar. Utan vilka kontroller du anvvänder i formuläret. Eftersom dessa kommer flimmra när du drar en annan kontroll över dem. Om du beskriver vad du vill göra kan jag hjälpa dig. Ok, jag vill ha ett formulär med en kontroll i som jag kan dra runt utan flimmer.drag&drop utan flimmer?
Sen vill jag ha kod för att tex dra en i en label så det blir en till, asså, label1(0) drar man i o drar ut en label1(1) som sedan e flyttbar.
ungefär som du drar en exe-fil till en annan mapp så blir det en genväg som sedan e flyttbar. hajjar nånn tro?
/BSv: drag&drop utan flimmer?
Sv: drag&drop utan flimmer?
tex. Tycker alla drag&drop jag testat e lika dåliga.Sv: drag&drop utan flimmer?
Antar att du flyttar elller vill flytta kontrollen med musen?Sv: drag&drop utan flimmer?
den ska bara kunna flyttas runt, inget annat.
om du i designläge i vb placerart tex en label på formuläret så kan du flytta den dit du vill utan flimmer eller så, det spelar ingen roll vart du klickar i den o sedan drar, den följer snällt med iaf. Det går inte med koden i tipset jag visade.
om detta kan lösas snyggt så e jag nöjd och kan utveckla saken.
en annan fråga i ämnet:
om jag har en label med texten "hej" o så vill jag "dra" den texten till en listbox ex, alltså, klicka på labeln, håll ner knapp o dra till listboxen, släppa knappen o "hej" står i listboxen. jag vill ha flera listboxar, o därför vill jag kunna dra o släppa så slipper man ange vart texten ska hamna. då ska ju inte label följa med, utan bara texten skall sparas i en variabel o sedan läggas in i listbox med kanske mouse_over?
hoppas du hajja:)