Hur gör jag för att välja en annan skrivare än standardskrivaren vid utskrift från CommonDialog. Använd Common Dialog boxen (showprinter) för att ändra defaultskrivare och sedan skriver du ut med print metoden för att skriva ut. men räcker det att använder klickar på någon annan skrivare, måste jag inte ta emot och bearbeta valet som användaren gör? <code> Det räcker inte med att användaren klickar på en annan skrivare man måste sätta den andra skrivaren till default-skrivare. Detta görs via Common Dialog komponentens "ShowPrint" metod. Print metoden kommer då att använda den nya default-skrivaren. Inte den idealiska lösningen men den borde fungera.Hur välja annan skrivare?
Själva utskriftkoden är gjord med Printer.print osv.
Använder jag mig av en vanlig knapp att skriva ut från så väljs standardskrivaren. Jag vill ha möjlighet att skriva ut från en skrivare som inte är standardskrivaren. Det görs väl genom CommonDialog??Sv: Hur välja annan skrivare?
Sv: Hur välja annan skrivare?
Sv: Hur välja annan skrivare?
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var bName = navigator.appName;
var bVer = parseInt(navigator.appVersion);
var NS4 = (bName == "Netscape" && bVer >= 4);
var IE4 = (bName == "Microsoft Internet Explorer" && bVer >= 4);
function printPage() {
//alert('hej');
if ((typeof(window.print) != 'undefined') && (IE4 || NS4))
{
if (NS4)
{
window.print();
}
if (IE4)
{
window.print();
}
}
else
{
alert('Skriv ut sidan med menyval, med knapp i din browser\neller med kortkommando (Ctrl+P eller Kommando+P).');
}
}
// -->
</SCRIPT>
</code>
Sen i din bodytagg:
<code>
<body onLoad="return printPage();">
</code>Sv: Hur välja annan skrivare?