Det finns olika filformat för video tex. avi och mpg - vilken controls kan jag använda till dessa ? Du behöver ingen kontroll för det, kolla bland länkarna efter mci (sök), där finns det exempel som är väl fungerande samt exempel-program. Fungerar perfekt + att du inte är beroende utav någon kontroll extra... En av de äldsta frågorna i detta forum. Har kollat och letat lite Har inte fått Figge Filurs exempel att funka helt. Windows Media Player skall du bara använda i nödfall så just Media Player saken måste vara installerad på klienten + att det tar MYCKET minne, mci är mindre minneskrävande... Egentligen vill jag ha det mycket enkelt, dvs i princip bara en form med starta knapp och avsluta ( avi funkar bra men mpg har jag inte fått att funka riktigt) , jag får väl prova mig fram med hjälp av de förslag jag fått. Du måste skicka med olika parametrar beroende på filtyp, kolla o modulen som kom med det där exemplet bland länkarna Du måste skicka med olika parametrar beroende på filtyp, kolla o modulen som kom med det där exemplet bland länkarna Jag slängde in på Tips & tricks koden för Knoton´s API DivX Player. Det fungerade perfekt men såg väldigt avancerad ut , vore mycket tacksam (om det finns ork) att du eller någon annan kunde skala av koden så att mest nödvändiga kom med för att spela mpg-filer. (pga. mina ringa kunskaper, annars tar det tid....) Som jag har sagt... Om du tittar på länken så finns det en modul med som är rikligt kommenterad, går inte att missa... Jag har fått allt att funka, Svenpons Filarkivet:606 fungerar perfekt och är mycket enkel. Onkelborgs länkinfo hade mycket godis och Knotons kod på Tips & tricks. Spela upp video filer
/ESv: Spela upp video filer
Sv: Spela upp video filer
Trodde att det fanns en uppsjö i Filarkivet men ! nix hittade inget bra.
Nu ligger det ett exempel som du kan ta hem Programarkivet:Enkel wav mid avi spelare.
Gå till Filarkivet , klicka på de flitigaste Figge Filur har en massa bra exempel.
Filarkivet Bild/Grafik/Multimedia/ har mycket godis.
Över huvudtaget det finns nu allt i Filarkivet 606 olika progsnuttar med olika kvalitet.Sv: Spela upp video filer
Svenpon din filarkiv:606 fungerar bra men jag får det inte fungera med en del avi-filer
som jag testat med inte heller med mpg-filer ? (mci) ?
Har stött på något som - MMControl - och fick det funka bra med avi-filer men ej mpg, och har stött också på något som - windows media player - och fick det också att funka med avi-filer men inte med mpg-filer.
Som sagt mpg-filer får jag inte funka alls , hjälp ?
//ESv: Spela upp video filer
Enligt Onkelborgs länkinfo hittade jag fungerade exemplar (mpg).
Men, varför fungerar inte tex. windows media player ?
Halvlöst !
Men kom gärna med förslag och exempel.
[EDIT]
Hm... dublett
[/EDIT]Sv: Spela upp video filer
Den kan säkert hjälpa dig med ditt problem.Sv: Spela upp video filer
Tack ska ni ha.
Jag hade klantat till det hela, men jag har i alla fall lärt mig mycket...
//E