Ok, jag vill fråga er som vet om VB en sak, jo det är så att, jag vill lära mig göra spel, enkla i början, svårare sen, men just nu lätta, och exemplen på denna sidan känns lite onödiga, eftersom jag inte riktigt känner att jag har använding för kunskaper om att göra en "Texteditor" Mitt tips till dig: Ok, men så ska jag strunta i VB då eller, och gå rakt på C++, isåfall, vet du några bra böcker eller url med kurser för C++?Ni som kan VB, läs snälla
Så, om jag då vill lära mig Direct X, vad är det jag ska börja läsa? för jag har laddat ner ett VB spel, och jag förstår inte 1% av texten som finns, jag kan dock vissa grunder, som hur man lägger in olika ikoner som " status bar" richt textbox" etc.
Men, jag vill lära mig jobba med Direct X.
Så om någon kunning VB`are skulle kunna hjälpa mig med kurser relaterade till Direct X, eller böcker som har med Grafik/3d/scripting/Direct X och göra, så skriv gärna ett svar, skulle underlätta en hel del !.
Tack för att ni läste, och jag hoppas på ett svar :)
AriesSv: Ni som kan VB, läs snälla
Lär dig krypa innan du lär dig att gå.
Kan du inte VB så lär dig grunderna först innan du hoppar på avancerad spelprogrammering.
Skall du göra avancerade spel föreslår jag att du istället lär dig C++ eller Delphi som är ofantligt mycket mer lämpligt för speltillverkning.
/peterhSv: Ni som kan VB, läs snälla
Aries