Jag har gjort en usercontrol innehållande en masked edit(jag vet den är inte mycket att lita på, kan det vara den?), en updown och en knapp. Jag har en form som jag använder kontrollen på. Den formen krånglar, en lång period har jag använt den utan problem. Sedan plötsligt så kraschade programmet utan felmeddelande eller nånting, det bara stängdes. Kollade i Application Log (Windows 2000), och här är felmeddelandet från Dr Watson: Det är verkligen mysko det här. Iband fungerar det, ibland inte. Vad kan jag har gjort för fel när jag gjorde usercontrolen? Är inte så säker längre på om det har med kontrollerna att göra. Fönster som innehåller nån eller båda av dessa kontroller krånglar - ibland. För det mesta går allt som smort. Dessutom, om det krånglar brukar det räcka med att manuellt ta bort de från formen. Pust, allt är helt ologiskt.Krångel med usercontrols
The application, vb5.exe, generated an application error. The error occured on datum@tid The exception generated was c0000005 at address 0FA65696
(EbCreateCVbaExtEditors)
Jag startade om, och försökte öppna projektet igen, det fungerade inte den här gången heller. Jag öppnade projektfilen med notepad och tog bort ett av fönstrena som innehåll usercontrolen. Då fungerade det. Sen gick jag in i frm-filen med notepad och tog bort min kontroll. Det fungerade också. Alltså berodde det hela på kontrollen. Jag ritade upp nya kontroller och startade om projektet. Och det kraschade igen.
Det konstiga är bara att jag har en annan form med kontrollen på och den krånglar aldrig. Det finns knappt några inställningar, definitivt ingen som är annorlunda på den formen som fungerar.
Någon som tror sig ha någon aning?
/JörgenSv: Krångel med usercontrols
/JörgenSv: Krångel med usercontrols
Fast inget är ologiskt i datorer.
EDIT: Sådär, kolla på http://medlem.spray.se/jorgenlindroos
/Jörgen