Hej, Du måste göra om den till bmp först. Jpeg är, precis som zip, ett komprimerat format. Dock är det förstörande, precis som mp3 och wma, så du får inte originalet tillbaka. Tack för svaret! Eftersom du skriver i VB forumet ser jag ingen annan lösning än via en Jag håller inte med det övriga inläggen. LoadPicture() funktionen kan i vb6 och senare även ladda jpg bilder till ett OLE Picture objekt, vilket vb arbetar med. Där ser man,där fanns något som jag inte kunde, BRA Andreas skall omedelbart testa.Utskrift av jpeg fil
Hur kan jag skriva ut en jpeg bild som tex. en logo på ett papper?
Jag skall ej ladda bilden till någon kontroll i ett formulär!
mvh
RogerSv: Utskrift av jpeg fil
Leta efter någon färdig kod som kan packa upp jpeg-filer. Om du har en kontroll som kan visa jpeg-bilden i ett formulär så har den även förmågan att packa upp filen, eftersom det måste göras för att kunna visa den.Sv: Utskrift av jpeg fil
Men jag kan få den i *.bmp. Hhu går jag sen tillväga för att få den på papper?
mvh
RogerSv: Utskrift av jpeg fil
PictureKontroll , finns kanske något listigt API men varför !
Varför krångla du kan ju ha en dummy PictureBox Visible = False, den kan du ladda med .jpg
Testa denna prototyp
Printer.ScaleMode = 7
'ScaleMod = centimeter
'******* Print Huvud ***********
Printer.PaintPicture Picture1.Picture, 2, 0.5, 3, 2
kommer att skriva en Logo 2 cm vänster 0.5 ned som har måttet 3 * 2 cm.Sv: Utskrift av jpeg fil
För detta behöver man ingen kontroll, utan kan ladda den i en variabel:
<code>
Dim MinLogo As StdPicture
Set MinLogo = LoadPicture(App.Path & "\Logo.jpg")
Printer.PaintPicture MinLogo, Printer.ScaleWidth - Printer.ScaleX(MinLogo.Width) -Printer.ScaleX(1, vbCentimeters), Printer.ScaleY(1, vbCentimeters)
</code>
Skriver ut bilden i över höger hörne, en centimeter från kanten.Sv: Utskrift av jpeg fil