Hej, Känner igen problemmet,det var uppe kraftigt för ett år sedan Tack, men jag kommer ingen vart med den länken till en gammal tråd som du skickade mig. Kör sökning på "Oleaut32.dll" här i Forumet.Utveckling för NT i XP Pro
jag har ett problem som jag hoppas kunna få hjälp med.
Jag utvecklar i VB6 på en maskin som kör XP PRO. Programmet måste sedan kunna köras på en NT-maskin. Problemet är dll:erna som är nyare i XP än i NT. Om jag inte uppdaterar till de senare versionerna så kan jag inte installera VB-programmet. Installerar jag de dll:erna får jag problem med bl.a. OLEAUT32.dll som skapar problem i IExplorer - man kan inte öppna nya fönster bl.a.
Jag har testat att lägga in dll:erna från WIN95 i en separat mapp och att ta med dem i installationsfilerna istället. Jag får då meddelandet "OLEAUT32.dll out of date" vid installationen.
Någon som har erfarenhet av problemet och kan ge lite tips?
Tack på förhand!
AlexSv: Utveckling för NT i XP Pro
om du läser denna tråd får du säkert nya infallsvinklar.
Problemet är beskrivit på adressen http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q279/7/64.asp
Include a version of Oleaut32.dll in the package that is equal to or earlier
than the version that shipped with Windows 2000.
One way to accomplish this is to install Visual Studio 6.0 Service Pack 4 (SP4) or later.
Visual Studio 6.0 SP4 installs three files (Olepro32.dll, Oleaut32.dll, and Stdole2.tlb) in the Redist folder.
The file versions that SP4 installs are earlier than the versions that shipped with Windows 2000.
The Package and Deployment Wizard then distributes the Oleaut32.dll from the Redist folder
instead of the System folder.
Om du kör sökning på "Oleaut32.dll" här i Forumet så har det skrivits en hel del om detta.
Om dessa versioner ligger i PDWizard-Redist mappen fungerar det
Files: versioner
· ASYCFILT.DLL 2.40.4275
· OLEAUT32.DLL 2.40.4275
· OLEPRO32.DLL 5.0.4275
· STDOLE2.TLB 2.40.4275
Kolla dina versioner i mot denna lista.Sv: Utveckling för NT i XP Pro
Sv: Utveckling för NT i XP Pro
Och !! gör dig besvär att läsa det jag skrev ovan !
http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx?Catalog=LCID%3D1033%26CDID%3DEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3DON&Product=msall&Query=Oleaut32.dll&Queryc=Oleaut32.dll&KeywordType=ALL&Titles=false&numDays=&maxResults=25&withinResults=false&srchstep=0