Hallojs Lägg det senaste i TextBoxens Tag property. Perfect lagringsplats Är bara tvungen att svara: Stavning : Njaaaaaaaa finns hur många exempel som helst där man ser Vad är det du citerar?Textbox data töms (VB)
Nu är det så att det formuläret som jag jobbar med till viss del består av comboboxar som i sin tur kan läggas till i en textbox (control object).
Efter att man fyllt i all nödvändig info trycker man på en skicka knapp som bifogar filen i ett mail .
Men när filen kommer fram och man öppnar upp den så har datan som blivit vald till textboxen försvunnit...?
Kan man på någe sätt sätta rules eller properties på textboxarna så att den datan behålls?
/Mikael BorénSv: Textbox data töms (VB)
Överhuvudtaget så glömmer folk oftats .Tag propertie som i VB skall vara String
I de andra språken lagrar man med Long
Obs det finns två stavningar på property.Sv: Textbox data töms (VB)
<b>>Obs det finns två stavningar på property.</b>
Nej. Det enda korrekta är property; i plural blir det properties.Sv: Textbox data töms (VB)
stavningen Propertie, tror att det är skillnad på Amerikansk och Engelsk stavning.
Citat: "Set column propertie values in Excel"
"How delete a custom propertie ?" Sv: Textbox data töms (VB)
Jag kollade för säkerhets skull upp det i en ordbok, och då såg jag inget annat än property. Den gängse regeln vid böjning av substantiv som slutar på y i engelska är ie, och personligen tycker jag att propertie utan s ser väldigt konstig ut.
Engelska/amerikanska ska så vitt jag vet inte skilja sig på såna ord utan snarare på ord som har "onödigt" krångligt skrivsätt; typ 'colour' eller 'metre'.
En sökning på google gav:
property vb: 492,000
propertie vb: 572
Hoppas grundfrågan blivit löst, förresten...