Hej alla duktiga! Inga förändringar? Inga förändringar i vad? Hej EMMA! Kan du göra uppdateringanr i SQL databasen genom t.ex Enterprise Maneger? Jag kan öppna en länkad tabell genom vår applikation och göra en ändring på en post.Error 3157 ODBC Update ON Linked Table <TABLE NAME> Failed.
Har en Access 97 applikation (tyvärr) som ska uppdatera tabeller i en sql 7:a.
Kunden har kört applikationen ett år utan problem. Förra veckan slutade Access-applikationen att uppdatera de länkade tabellerna från SQL-databasen med Felmeddelandet: Error 3157 ODBC Update ON Linked Table <TABLE NAME> Failed.
Jag letade i MS Knowledge Base och fann artikel - 305617 som jag utförde, igenting hände samma fel. DBA:n hos kunden meddelar att han inte gjort några ändringar. Vi får även Felmeddelandet 3146 på en annan rutin.
Har dammsugit nätet för att hitta ett svar men hittar inget.
HJÄLP!!!!
Tack på förhand.Sv: Error 3157 ODBC Update ON Linked Table <TABLE NAME> Failed.
Använder ni en ODBC-koppling som konfigureras i programmet eller utanför - har den
förändrats? Bytt dator? Uppdaterat SQL-versionen? ngra procedurer i SQL? Bytt maskin?
Ändrat i nätverket? Tagit bort en uppmappning?
Fungerar allt utom just uppdateringen? Vad är det i så fall som fungerar? När går det
fel? Är det vid alla uppdateringar eller vid ett unikt tillfälle?
/EmmaSv: Error 3157 ODBC Update ON Linked Table <TABLE NAME> Failed.
Använder ni en ODBC-koppling som konfigureras i programmet eller utanför - har den
förändrats?
Vi använder en systemDNS med användarnamn och password som vi skickar med i en sträng. Inget har förändrats här.
Bytt dator? Nej
Uppdaterat SQL-versionen? Nej
Några procedurer i SQL? Nej, inte som inte fungerat tidigare i vår applikation.
Bytt maskin? Nej
Ändrat i nätverket? Nej
Tagit bort en uppmappning? Nej
Det enda jag lyckats lista ut var att transaktionsloggen hade gått full två dagar innan systemet slutade fungera.
Vi kan göra selecter på de länkade tabellerna men inga updates.
Tack för att du vill svara. Kommer att bli Bonusmedlem idag!Sv: Error 3157 ODBC Update ON Linked Table <TABLE NAME> Failed.
Sv: Error 3157 ODBC Update ON Linked Table <TABLE NAME> Failed.
<p>
Lösningen på detta var att uppdatera med senaste servicepacket (4) för SQL server 7.0.