Har ett problem som kanske någon kan lösa åt mig...förhoppningsvis :) Lösning använder unbound textbox. YES!!! det funkar alldeles utmärkt :)Hur ska jag kunna klicka i boxen och redigera priset?
Jag har gjort ett forumlär i Access som har ett flertal kombinationsboxar som innehåller olika produkter samt priser för dessa.
Dessa data hämtas från olika tabeller...1 tabell/kombinationsruta
När jag har gjort mitt val i någon utav kombinationsrutorna så presenteras priset för den produkt jag valde i en annan box vid sidan om.
Men problemet är att jag vill kunna ändra på priset i boxen...utan att det ska ändras i databasen.
Som det är nu så kan jag klicka i rutan men inte sudda ut eller ändra på priset :(
*suck*
Hur ska jag bära mig åt?
mvh // Jonny SandströmSv: Hur ska jag kunna klicka i boxen och redigera priset?
Gör så här att du skapar en unbound textbox på sidan som du döper till något lämpligt (txtPris).
Textboxen med priset sedan tidigare (den som fylls i automatiskt) tar du och döljer (visibility = False).
På händelsen som generas när du har gjort ditt val lägger du in
<code>Me.txtPris = Pris 'Pris är namnet på textboxen som får värdet automatiskt.
</code>
På detta vis kan du ändra priset utan att ändra i databasen.Sv: Hur ska jag kunna klicka i boxen och redigera priset?
Tusen tack för hjälpen, bra förklarat oxå måste jag säga...pedagog kanske? :)
mvh // Jonny "zazze" Sandström