Är det någon som har stött på att man inte kan formatera på "normalt" sätt i rapporter när man skall pressentera tal. Vare sig om man skriver in det på kontrollen att det skall vara tal med två decimaler eller om man skriver kod som körs typ form="####.##" så vill det använda allt för många decimaler???? Jag har stött på liknande problem när formateringen inte fungerade, kunde tyvärr inte lösa det, så jag har ingen hjälp att ge. Det verkar inte lösa sig så man får skapa en virituell tabell som man hanterar i bakgrunden och i den kan man tranformera om decimaltal till heltal eller så skapar man en rutin som klipper efter det antalet decimaler som man vill. Det var det sättet som jag löste det på. Har skapat en hel del avancerade rapporter i Access utan att använda virtuella tabeller. Menar du med virtuella tabeller en tabell som skapas för att efter att den har använts raderas? Eller menar du en fråga?Formatering av tal i rapporter
Någon hm.Sv: Formatering av tal i rapporter
Fast du kan prova med att skapa en ny rapport och kolla om formateringen fungerar där. Gör den det, så får du slänga den gamla rapporten och göra om den från början.Sv: Formatering av tal i rapporter
När man skall tillverka avancerade rapporter rekommenderas ej Access.... Det blir mycket kodning för lite väsen då. Man måste generera virituella tabeller mm.Sv: Formatering av tal i rapporter
Det jag har märkt med Access's rapporter är att de kan bli väldigt sega om man har underrapoorter med.
Jag optimerade nyligen en rapport som hade en underrapport, innan optimering tog det fem mminuter att generera rapporten, nu (utan underrapoort) går det på 15 sekunder.