Jag har sysslat något lite med VB, så jag vet att det där finns bl a Dirlist och Drivelist. Jag ägnar mig mest åt Access och undrar då givetvis om dessa går att använda även där. Fick inte något svar i förra veckan på detta - gör ett försök till... :-) Det beror på hur du skall använda det. Är det drag/drop så är det ocx-en. Skall du använda ett dll-anrop på klassiskt vb-manér så är det dll:en som gäller. Tack Pelle - enkelt och klart... ska nog ägna mig åt dll-en... Referenser förbryllar
Jag vet att jag kan/ska lägga till referenser - och där tar mitt tålamod slut! :-) När jag väljer referenser finns en hel lång lista med underliga namn som jag inte har en aning om vad de innehåller. När jag väljer bläddra för att försöka hitta COMDLG32, som jag också vet kan vara användbar så hittar jag en .dll och en .ocx. Med risk för att blotta min kunnighet så erkänner jag att jag inte vet vilken jag ska välja - och varför...
Till slut så undrar jag också om någon kan hjälpa mig med att rensa bort kontroller som jag inte använder under knappen Fler kontroller bland verktygen vid design.
Tackar på förhand
- Sv: Referenser förbryllar
Sv: Referenser förbryllar
Sv: Referenser förbryllar
Men har du några tips om hu man kan rensa så att man ser "skogen för alla träd"? Om jag inte är förvirrad tidigare så blir jag det garanterat varje gång jag går in bland referenserna - hur ska man veta vad man gör????