Nu har jag äntligen fått till koden i Access så att den fungerar för att skicka mail till flera från en databas. Det är säkerhetsinställningarna Jo jag har nog försått så långt, men under verktyg-alternativ hittar jag inget som jag tycker härrör till detta...Access + Outlook XP och mail till flera...
När jag kör den på sin rätta plats - d v s i en dator med Office XP - så kommer det en liten fråga för VARJE mail - "Ett program försöker skicka mail - är du säker... " (något förkortat) Inte nog med detta - ja-knappen blir inte aktiv förrän efter 5 sekunder...
Så här är ju omöjligt att ha det - när du användaren har beställt autmatisk så vill man ju leverera det...
Någon som har råkat ut för samma sak? Och i så fall - vad gjorde ni åt det...Sv: Access + Outlook XP och mail till flera...
Vet inte om dom går att sänka för att komma runt detta problem, men jag skulle aldrig sänka de inställningarna.Sv: Access + Outlook XP och mail till flera...
Jag kan nog hålla med om att det är skumt att tillåta för mycket i dessa tider av virusattacker, men borde man inte kunna säga till Outlook att godkänna om VB-koden körs från xxx.mdb, dvs styra vilken applikation som får köra...
Någon som förstår min tanke? :-) Och kanske t o m kan ge mig ett tips...