När jag vid uppladdning via formulär stoppar in en fil i ett fält anges den i access sedan som "långa binära data" och jag kan med hjälp av binarywrite i asp få ut filinnehållet till webbläsaren. I så fall infogar du nog inte datat på rätt sätt eller så lagras det i ett annat format när du lägger in bilden den vägen. Du måste skriva in filen binärt, antingen via någon uppladdning eller stream som läser fil från disk och ner i din tabell med .AppendChunk via ADO Jo, jag brukar ladda upp dem direkt till tabellen utan problem. Troligen skrivs de inte in binärt utan packas och placeras på något eget sätt, men jag är faktiskt inte säker där.Fillagring i databas
Men om jag istället inne i själva access infogar en bild till ett fält anges det som "paket" och att visa innehållet med hjälp av binarywrite som ovan verkar inte fungera här. Hur får jag ut t.ex. en jpg-bild som är lagrad som ett sådant "paket"?Sv: Fillagring i databas
Sv: Fillagring i databas
Vore bara kul att veta varför manuellt instoppade filer inne i Access inte kan hämtas ut på samma sätt. :)Sv: Fillagring i databas