Jag har samlat in information till en "tabell_temp", i den kan användare redigera och ta bort poster. När användaren är säker på att uppgifterna är korrekta så skall användaren klicka på knapp och uppgifterna skall då föras över till "tabell_sparat" och "tabellen_temp" skall då tömmas. Ha bara en tabell. Använd en kolum. Sätt värdet i kolumnen. Slipper du tabort och läga till. Du menar att när de är säkra på data är korrekt, så sätter de vardet (T.ex TRUE) i det nya fältet ”sparat” i tabell_temp, så att säga. Du får ha något som knyter till besökare, t.ex. inlogning eller sessionsid. Då gör jag så. Jag har deras NTID som session("ID") och ett till värde som jag kan använda. Det låter ju enklare som du föreslår. Tilläggsfråga+borttagningsfråga
Är det någon som känner sig manad att ge mej ett förslag på lösning så skulle jag vara mycket tacksam.
Jag har sett att man gör på snarligt sätt i enklare webshops, men jag har inte lyckats få till en bra lösning.
/Robert
Databas:Access 2000
Språk:SQL, ASP VBScriptSv: Tilläggsfråga+borttagningsfråga
Sv: Tilläggsfråga+borttagningsfråga
Om de då har 20 st poster som de skall skicka in så att säga, kan man lösa det med att köra en UPDATE på samliga poster som sätter värdet TRUE i fältet ”sparat”?Sv: Tilläggsfråga+borttagningsfråga
Sedan kör du:
<code>
UPDATE TabellNamn SET Saved = True
WHERE TabellNamn.UserId = @UserId AND Saved = False
</code>Sv: Tilläggsfråga+borttagningsfråga
Men det är ju så lättvindigt i Access när man kör båda frågorna på ett macro så jag hade låst mej på det :-)
Tack igen Andreas.
/Robert