Förgäves har jag hittills försökt lära mig programmera i VBA för att kunna utveckla en egenhändigt skapad Accessdatabas. Men jag blir inte ett dugg klokare, autodidakt i Access som jag är. JAg är självutnämnd expert på Access Applikationer. Får bli min lärling. Tillsamans kan vi ta över världne. I alla fall Access världen. ;o) Som Trash gjorde jag mycket makron i början som jag konverterade till VBA för att se resultatet. Jag läste en oansenlig liten tidning, ja, tidning från KnowWare som brukar finnas i pressbyrån eller i bokhandeln. Den kostade då 49 spänn och jag tror inte den är mycket dyrare nu heller. Det finns (eller fanns) en bok från Microsoft om Access, en steg för steg bok av något slag. det följer med en databas som heter Northwind.mdb, i denna kan du få mycket tips och ideér. Du finner den under följande sökväg Microsoft Office\OFFICE11\SAMPLES Många tack, allesammans. Jag kontaktar nog någon/några av er off-line. Hittade en länk där du kan ladda ner Solutions.mdb. Den var guld värd för mig: Den ser fin ut. Det blir något att sätta tänderna i. Jag återkommer när (obs NÄR, inte OM) jag kör fast... Jag försökte installera Solution.mdb, men har problem med länkarna till Northwind.mdb. Det finns böcker för alla versioner av ACCESS som heter men vad är det med er!? =PHur lära sig programmera i Access?
Någon som har något gott råd om begriplig litteratur, någon pedagogiskt upplagd (distans)kurs eller någon annan framkomlig väg? Hur har ni övriga lärt er?
Tips mottages med tacksamhet
AnnikaSv: Hur lära sig programmera i Access?
Mycket lärorikt att sitta själv och utveckla egna applikationer. Något jag fann mycket användbart var solutions databasen som jag tror inte installeras efter Access 97. Denna innhäl demonstreringa på det mest vanliga funktioner.Sv: Hur lära sig programmera i Access?
/JohanSv: Hur lära sig programmera i Access?
I den så gjorde jag ett faktureringssystem från grunden och lärde mig en del på kuppen.
//Anna-KarinSv: Hur lära sig programmera i Access?
Jag vet inte vad den heter då den har försvunnit, men den var mycket bra.
Så det är vad jag kan rekommendera, en bok om Access.Sv: Hur lära sig programmera i Access?
Sv: Hur lära sig programmera i Access?
MVH AnnikaSv: Hur lära sig programmera i Access?
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/bapp2000/html/mdbdownload.aspSv: Hur lära sig programmera i Access?
MVH AnnikaSv: Hur lära sig programmera i Access?
Detta beror säkert på att jag har en svensk version av OfficeXP och därmed en svensk version av Northwind databasen. Jag har försökt hitta en engelsk version på nätet för nerladdning, men inte lyckats finna någon. Finns det någon som har en engelsk version av Northwind som jag skulle kunna ta del av.Sv: Hur lära sig programmera i Access?
ACCESS xxxx Power Programming
Alla böckerna har samma tema och är väldigt bra.Sv: Hur lära sig programmera i Access?
ni har ju helt glömt att nämna http://www.w3schools.com =)
en jäkligt bra sida för att lära sig en massa =)
http://www.pscode.com kan man ju också använda för att dra hem lite examples =)