Jag har en accessbas där medlemmarna finns på. Kolumnen är id och är en session("id") Varför har du två filer? Vad innebär "ganska full" mer konkret, > 1 000, > 10 000, > 100 000 eller mer än hundratusen poster? Så fullt är det inte. Massa kolumner och basen är en tidigare version också. Du bör istället lägga om strukturen. Istället för att lagra i kolumner lagrar du som poster: Hur i alla världen har du strukturerat din databas??? Har du två access-databaser är det smidigast att du gör så här:2 accessbaser
Eftersom min accessbas blev ganska full. Så startade jag en ny access.
Jag har även där en session("id") men hur kan jag samköra. Så Session("id") i första accessbasen kan hämta sin sin session("id") i den andra.
Jag menar helt enkelt köra två access filer ihop.
Hur gör jag?Sv: 2 accessbaser
Sv: 2 accessbaser
Han vill helt enkelt inte fortsätta att fungera när jag lägger upp flera kolumner.
Men det är inte problemet. Utan hur jag får 2 accessbaser att fungera. Det ska gå säger dom. Dom som kan alltså. Jag har ingen anning.Sv: 2 accessbaser
<code>
Tabell: tblUsers
Fält: UserId int
Fält: UserName varchar(20)
Fält: UserPassword varchar(20)
Tabell: tblProperties
Fält: PropertyId int
Fält: PropertyName varchar(20)
Fält: PropertyDescription varchar(255)
Tabell: tblUserProperties
Fält: UserPropertyId int
Fält: UserPropertyUser int -> tblUsers.UserId
Fält: UserPropertyProperty int -> tblProperties.PropertyId
Fält: UserPropertyValue varchar(255)
</code>Sv: 2 accessbaser
Testa att läs lite på www.databases.about.com
/EmmaSv: 2 accessbaser
Ladda in accessdatabas nr 1.
Välj "Hämta externa data/Länka tabeller".
Välj databas nr 2 och välj alla tabeller.
Nu finns allla tabeller ifrån båda databaserna åtkomliga i databas nr 1.
Viktigt att tänka på är att databasfilerna inte får flyttas, för då bryts länkningen eftersom den fysiska sökvägen används.