Hej! Om du ska visa posten på en webbsida så kan du väl bara göra beräkningen direkt på sidan. Då slipper du ju spara den i databasen. Du kan lägga beräkningen i SQL satsen. Men det är att belasta databasen med "onödigt arbete". Låt ASP sidan utföra beräkningen. Tackar för det. En följdfråga. Värdena i databasen ändras inte mer än ca en gång i månaden. Kan jag skapa en array som innehåller värdena som ligger kvar tills dess att jag tar bort arrayen och på det sättet tvingar fram att arryen skapas igen. Har sett denna lösning på en listbox. Detta skulle minska belastningen avsevärt Det kan du göra. Kan du tala om hur din datastruktur ser ut och vad det är du vill göra på sidan?Beräkna i en accessdatabas eller på websida
Hur gör man detta? Jag har två olika priser i samma post i en tabell. Jag vill automatiskt rälna ut den procentuella skillnaden mellan priserna. Antingen direkt i tabellen eller när jag visar tabellinnehållet på en websida. Hur gör man?????
MvhSv: Beräkna i en accessdatabas eller på websida
Eller?Sv: Beräkna i en accessdatabas eller på websida
Sv: Beräkna i en accessdatabas eller på websida
MVHSv: Beräkna i en accessdatabas eller på websida
Dock är arbetsminne en av resurserna som är mest kritiska för serverns prestanda. Ifall du använder för mycket minne så kommer servern att bli otroligt seg.Sv: Beräkna i en accessdatabas eller på websida