Data.Recordset.FindFirst "ID = ‘37’" Du ska inte ha enkla apostrofer runt 37 om det är ett tal endast om det handlar om ett textfält. Du behöver inte ange cittattecken runt tal: har provat med Data.Recordset.FindFirst "ID = 37" Absolut vanligaste sättet att ansluta till en databas i asp-app är ju s.k. Disconnected Recordset, som sådant innebär det att man kopplat bort anslutningen till datakällan, vilket innebär att man inte kan genomföra en s.k. filtrering. Det är väldigt svårt att hjälpa dig om jag inte vet hur du gjort. Kan du ladda upp ditt formulär till filarean? Har lagt det under programarkiv... ADO..... / connection/recordset Felet var att jag andvände 0-table under RecordsetTypeDatabas. sök post
får inte detta att fungera
får felmedd (option not supported)
någon som kan säga varför?
Mvh/SnakeSv: Databas. sök post
Sv: Databas. sök post
<code>
Data.Recordset.FindFirst "ID = 37"
</code>
Eller:
<code>
Dim lngID as Long
lngID = 37
Data.Recordset.FindFirst "ID = " & lngID
</code>
Om det rör ett texvärde använder du cittattecken:
<code>
Dim strText AS String
strText = "Hello world!"
Data.Recordset.FindFirst "MessageSubject = '" & Replace(strText, "'", "''") & "'"
</code>
Eller:
<code>
Dim strText AS String
strText = "Hello world!"
Data.Recordset.FindFirst "MessageSubject = """ & Replace(strText, """", """""") & """"
</code>Sv: Databas. sök post
och en massa övriga kombinationer men får ändå samma felmedd
vad kan det bero på?
fungerar bra att lägga till en ny post men inte att söka el ta bort :-(
Dim NR as Long
NR = Text1.Text
Data.Recordset.FindFirst "ID = " & NR
fungerar inte heller vad kan det bero på jag blir galen *S*
andvänder access databas mymusic.mdb
har 3 tabeller i den ID Artist och Album
Mvh/Snake
**********Sv: Databas. sök post
Ändra typen för anslutningen till källan och testa på nytt... adUseClient (för disconnected), adUseServer (eller något liknande)... kommer inte ihåg syntaxen riktigt.Sv: Databas. sök post
Sv: Databas. sök post
hoppas det blev rätt
Mvh/SnakeSv: Databas. sök post