Jag har Access 2003 installerat men behöver arbeta med Access 97-databaser. Ställer det till några problem om jag installerar 97:an också? Du bör installera den älsta versionen först. Eventeuellt ominstallera den nyare versionen efter att du installerat 97'an. Tänk på att placera dem i separata kataloger. T.Ex. "C:\Program\Microsoft Office 97\" och "C:\Program\Microsoft Office 2003\" Tack Andreas! Nu kör jag bägge programmen. Värt att nämna är att jag först installerade 97:an. Innan jag installerade om 2003:an provade jag av nyfikenhet att starta den för att se om det skulle bli några problem. Vad som hände var då att office installationsprogram gick igång och lade in lite filer och sedan startade den. Men varför installera båda när Access 2003 kan både öppna och spara access 97 databaser? Du kan inte redigera gammla datafiler. Utan måste först konvertera dem, redigera, sedan konvertera tillbaks. Verkar som om du kommit vidare nu. Jag har ett dåligt samvete som jag snart måste ta hand om. En vb6 applikation som jobbar mot Acc97 och 2000 databaser och som nu skall köra mot Acc2003. Det enda jag vet hittills är att det inte funkar. Har inte hunnit titta på det än, men tänkte att jag kanske kunde åka lite snålskjuts och höra om det bara är att uppgradera någon adapter eller liknande?Två versioner av Access samtidigt
Mvh, JanneSv: Två versioner av Access samtidigt
Sv: Två versioner av Access samtidigt
Ibland tänker dom till, snubbarna på MS.
Mvh, JanneSv: Två versioner av Access samtidigt
Sv: Två versioner av Access samtidigt
Att lägga ner den lilla tid att installera bägge Access lönar sig snabbt bara att man slipper dessa konverterandet. Dessutom kan man ju av misstag använda en ny funktion som försvinner vid konvertering.
Man vill ju oxå gärna testa applikationer under rätt miljö för att se att de funkar som det skall.
Gissar för övrigt att du utvecklar Access applikationer: formulär, rapporter osv...Sv: Två versioner av Access samtidigt
Någon som har någon idé?