Hej! Varför använda textbox? Skippa det och använd dig ev en DIV. Du kan ge en DIV samma utseende som en textbox. Men den skallar om sig automatiskt, om du inte begrännsar det med CSS. Om formuläret är ett Access-formulär så kan du använda egenskapen "Kan förminskas" för textrutan och Detalj-avsnittet. Det fungerar dock bara vid UTSKRIFT av formuläret. OK. Tyvärr har jag inte hört talas om DIV. Vad hittar jag mer fakta om DIV? Sorry. Trodde det rörde sig om en ASP sida. ;o) Hej!Anpassa storlek textbox
Jag har ett formulär med poster som visas kontinuerligt. Varje post innehåller ett textbox med formatet PM. Mängden text i textboxen varierar mycket, vilket gör det svårt att överblicka alla poster.
Jag skulle därför vilja skapa en kod som anpassar storleken på "post avsnittet" och textboxen.
Hittade något exempel på http://www.lebans.com/toc.htm men tyvärr ändrade den koden endast storleken på texboxen inte på postavsnittet.Sv: Anpassa storlek textbox
Sv: Anpassa storlek textbox
Något enkelt sätt att ordna det i formulär-läge har jag inte kunnat hitta men några exempel på API-kod dök upp när jag sökte på "CanShrink Form Access" på Googlegroups.
/Åsa HSv: Anpassa storlek textbox
Sv: Anpassa storlek textbox
¨å går det när man är hastig i svaret.Sv: Anpassa storlek textbox
Kan du inte bara visa de 50 första tecknen i fältet så man får en uppfattning om vad där står och sedan ha en knapp (eller dblKlick i textrutan) som öppnar ett formulär med endast texten.
mvh
/Michael