Hej! Hej, att du gör en utskrift 5 eller 53.000 gånger borde inte spela någon roll förrutom tiden. När du säger att du inte lyckas speciellt bra, kan du specificera dig vad som händer och hur du gör? En del begränsningar finns här: Följande fel får jag: Begränsningen är tydligen att det ska vara en integer. Alltså kan du inte skriva ut mer än 32767 stycken med samma anrop.Begränsningar?
Är det ngn som vet om det finns några begränsningar på antal utskrifter som jag kan skicka ut via access?
Jag använder PrintOut metoden och skall skicka ut 53.000 utskrifter.....och lyckas inte speciellt bra. Vart hittar man igen access´s begränsningar tro? Har sökt i hjälpen men inte hittat ngt...Sv: Begränsningar?
Sv: Begränsningar?
http://www.mvps.org/access/general/gen0011.htm
Fast det är inget med utskrifter. Vad har du för problem? 53000 är ganska många utskrifter, det är inte skrivarkön i windows som brakar ihop?
/JohanSv: Begränsningar?
"An expression you entered is the wrong data type for one of the arguments."
Om jag "hårdkodat" skickar in
DoCmd.PrintOut acPages, 1, 1, , 32000
så drar den igång en massa utskrifter, men inte om jag skickar in 33000.
Läste om PrintOut och copies argumentet, där står:
"A numeric expression. If you leave this argument blank, the default (1) is assumed."
Antar att jag får göra ngn workaround och skriva ner vilken utskrift jag var på och fortsätta därifrån om det skulle röra sig om mer än drygt 32000 utskrifter.... Jag skall ha utskrifterna numrerade nämligen.
Eller har ngn annan ett bättre förslag?Sv: Begränsningar?