Undrar följande: Jag förutsätter att idfältet är ett nummer och då ska du använda Funkade inte. I så fall är catalogID ett textfält. Det låter som ett av dina fält namn är felstavade. Kopiera fältnamnen för catalogID och dateAvailable från tabellen products i access för att eliminera stavfel som orsak. Tack grabbar! Sista catalogID var skrivet med gement id. Har ändrat och felet har ännu inte dykt upp så jag hoppas detta var lösningen.Infoga ett eget id i tabell
har en access databas med räknare aktiv på tabellen (CatalogID).
Har dryga 100 IDn just nu men ett av dessa har raderats samtidigt som jag ibland (3 av 10 ggr) får felet:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.
SQL frågan är: SQL="SELECT top 10 * FROM products where catalogID BETWEEN '52' AND '62' order by dateAvailable desc, catalogid "
Min fråga är: Catalog ID 57 saknas. Kan orsaken vara denna?? Fel i frågan? Har kollat alla andra fält etc. och det ser ok ut.
Kan man infoga ett tvingat ID nummer i efterhand i tabellen?Sv: Infoga ett eget id i tabell
<code>
BETWEEN 52 AND 62
</code>
Inga fnuttar runt siffror.Sv: Infoga ett eget id i tabell
Då står den bara och söker, inget visas i browsern. Bytte tillbaks då funkade det igen.
Har samma script på andra sidor som alla fungerar, då med enstaka typ denna: SQL="SELECT * FROM products where catalogID = '48'"
Kan de vara något annat?
Tilläggas skall att den direkt laddas om man kör refresh efter ett felmeddelande.Sv: Infoga ett eget id i tabell
En sak jag såg i ditt första inlägg är att det fattas ett kommatecken. Men det kanske kom bort när du skrev inlägget?
<code>
SQL="SELECT top 10 * FROM products where catalogID BETWEEN '52' AND '62' order by dateAvailable desc, catalogid "
</code>
Skall vara komma efter dateAvailable
Red: Hmm, trött och puckad var jag igårkväll tror jag. Klart det inte ska vara nåt komma mellan dateAvailable och desc. Sv: Infoga ett eget id i tabell
Alternativt kan du testa att omge namnen med [ och ]:
<code>
SQL = "SELECT TOP 10 products.* FROM products WHERE [catalogID] BETWEEN 52 AND 62 ORDER BY [dateAvailable] DESC, [catalogID]"
</code>Sv: Infoga ett eget id i tabell