En community där man kan medverka med sina nyheter, texter, artiklar mm??? Om du ska bygga i .net så rekommenderar jag att du kollar in ASP.NET Community Starter Kits. Kolla även in de andra. ASP.NET är väl ett helt annat språk än bara ASP eller? Ja, ASP.NET använder C#, VB.Net eller andra språk som kompileras med .NET Framework. Tackar så mycket =)Tabell funderingar till "community"
Vilka olika tabeller behövar man till detta?
1. medlemstabell (person skall regga och logga in, sen även kunna redigera mer info till sin personliga sida, skall kunna se deras antal poster.)
2. texttabell (tabell som lagrar information om texter och vilken användare som lagt till den, och datum.)
3. nyhetstabell (tabell som lagrar nyheter och vilken användare som lagt till den, och datum.)
4. forumstabell (tabell som lagrar forumets alla trådar med alla användare som skrivit i den, och datum.
Typ dessa eller? Hur ska man som admin kunna ge div. användare viss status att kunna bli "moderator"? Radera användare mm?
Jag har klurat massvis och ju mer man klurar så blir det bara rapparkalja alltså. Skulle gärna uppskatta hjälp i detta ämne. Tackar på förhand.Sv: Tabell funderingar till "community"
Varje del kommer innehålla flera tabeller.
För att hantera olika rättighetsnivåer använder man bäst ett roll-baserat system.Sv: Tabell funderingar till "community"
Sv: Tabell funderingar till "community"
ASP använder scriptspråk.
Förstår av din fråga att du ska bygga i ASP.
Dock så kan det ändå vara en idé att läsa de whitepapers som finns till asp.net starter kits. Du sökte ju efter en databasmodell och då är ju språket irrelevant.
Starter Kits hittar du på http://www.asp.net/Default.aspx?tabindex=9&tabid=47Sv: Tabell funderingar till "community"
Är dock helt ny på ASP och håller på att lär mig det så det är klurigt med ASP och Access då jag vill ha massa funktioner som kräver en massa erfarenhet hehehe