Jag har ett problem med Access 2003. Det vägrar uppdatera listboxes med ny data. Om jag adderar data till en tabell, som listboxen hämtar data ur, dröjer det mellan 0 - 5 sekunder innan datan dyker upp i listboxen (förutsatt att man sitter och klickar på en knapp med instruktionen "requery" på listboxen). Annars dyker den inte upp alls, eftersom requeryn bara körs en gång efter det att tabellen har uppdaterats. Varför blir det så här? Det blir likadant om man använder RecordSource eller om man adderar datan genom ADODB.Recordset-objekt. Jag tror att datan hamnar i tabellen direkt, eller jag har i varje fall aldrig (hunnit?) se när den inte varit där efter att jag har lagt till den i applikationen. Mycket skumt, och MYCKET irriterande, detta här :) Jag vet ju inte hur koden bakom ser ut.. men jag känner igen beteendet, och det kan ha att göra med att det inte är samma databaskoppling som används i uppdateringen som i läsningen (cachning internt gör att datat inte blir synkat till klienten). Kolla upp detta med connections och hur det används. Hur ser requery koden ut? jag är iofs rostig på Access så jag kan nog inte ge bättre tips än detta :) Requery är bara en metod som listbox/combobox objektet har. Koden blir: Andreas Hillqvist hjälpte mig med kopplingen.Access 2003 och seg databehandling i applikationer?
Tacksam för hjälp!Sv: Access 2003 och seg databehandling i applikationer?
OlaSv: Access 2003 och seg databehandling i applikationer?
<code>
lst_List1.Requery
</code>
Ska kolla upp det där med olika kopplingar, tack så länge.Sv: Access 2003 och seg databehandling i applikationer?
Tack för hjälpen på traven!