Jag har, som jag skrev i ett tidigare inlägg, ett program som jag för några år sedan gjorde i VB6SP5 där användaren kan söka i en Access97 databas. När jag nu ska modifiera programmet tänkte jag byta databasen till Access 2002 (och VB6SP6) och trodde att programmet utan vidare skulle fungera som det gjorde tidigare. Your error says somehing about invalid passwrd you say...check you connection string in data1 object.Skillnader eemllan Acces 97 och Access 2002, hur ska jag göra?
När jag i den gamla versionen gör en Data1.Refresh (Data1 är en Data-komponent) så betyder det att min MSFelxgrid laddas med de data som användaren har valt. När jag nu byter till en Access 2002-databas funkar inte detta. Just vid instruktionen Data1.Refresh får jag ett felmeddelande. Något med invalid password mm
Jag har med MS Access 10 Object Library i listan över Project References.
Är det någon som kan tipsa hur jag ska hantera detta?Sv: Skillnader eemllan Acces 97 och Access 2002, hur ska jag göra?
When I moved from access97 to 2002, I had to start using ( recoding ) ADO objects. I'm Guessing the Data1 is the standard data reader in vb6? if so this uses DAO I think and not ADO. Think a good time for you o move to ado or?
Hope this might help.
cheers Paul