Försöker lägga till en post i en Access databas, me det går inte. Kör ASP (VBScript) Hel Pall är ett ord: Helpall. Testa att använda JET-drivrutinerna. Du behöver bara ändra lite i din ConnectionString:Fel?
Så här ser SQL-satsen ut när man skriver ut den:
INSERT INTO tblRapportering (ArtNr, StartDatum, StartTid, Skift, SkiftLag, StoppDatum, StoppTid, PallTyp, Sort, ProdAntal, FlaskPall, TotalFlaskor) VALUES ('10010','2004-07-06','07:00','Förmiddag','Skiftlag 1','2004-07-06','10:00','Hel Pall','150-cl PET flaska','80','1','80')
Får följande fel:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
/Bryggeriet/Testar SQL/Arbetsrapportering/Rapportera.asp, line 409
På Line 409 kör jag SQL-satsen.
Jag har rättigheter och allt till databasen förstår inte varför det blir fel.Sv: Fel?
Varför kör du inte de värdena som är antal som just antal (tal) i databasen? Är väl onödigt att köra dem som text?
När jag har haft det felet har det varit att jag inte har rättighet att skriva i databasen.. kolla om du verkligen har det. Kanske inte räcker att dela ut mappen där databasen ligger (i XP), utan du kanske måste aktivera avancerad fildelning, och sen tilldela IWAM_<anvnamn> eller liknande fulla rättigheter mot databasen (finns tidigare inlägg om det).
Om du kör ASP, varför kör du Acces OLEDB-drivisar då? Är det inte bättre med JET?Sv: Fel?
<code>
strConn = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\Inetpub\wwwroot\db\db.mdb;PERSIST SECURITY INFO=FALSE"
</code>