Jag har en Access 2003 databas på min sajt som jag behöver uppdatera med lite justerade tabeller. Men DB är låst och jag kan inte ladda upp den reviderade över den gamla. Jag kan inte heller byta namn eller radera den. Den är låst för användning av någon process.. se upp med det :) Det går inte att radera LDB-filen. Har provat sätta olika permissions(skriv, läs, execute) via FTP-programmet men inget vill funka. Stänger du alla kopplingar till databasen så fort du är klar med att hämta data från db? Jag tänket just den tanken och gjorde en kopia på db och pekade om min connectionstring till den nya. Men även nu efter 4 timmar så är filen låst. Jag får gå igenom alla filerna så där inte ligger någon koppling som jag glömt. Det är jobbigt när detta händer. Själv så skapade jag ett nytt projekt i VS och hämtade in sajten för att få det att släppa. Självfallet inte en bra metod men jag hade bråttom. I övrigt hittade jag en drös tmp filer med FTP vilka förmodligen härrör från den typen av problem som inlägget ovan beskriver. Jag hittar inte felet. Men en fråga som kanske kan hjälpa mig att hitta felet. Min sajt var först en ASP sajt som sakta men säkert håller på att flyttas över till ASP.NET. Alla nya funktioner skriver jag i .NET. Lite nya förslag: Min sajt har hittills bara spår av .Net då jag fortfarande kör gamla VS6 på den. Kan du höra med hotellet om dom kan reseta bara din site? Den tanken hade jag också men frågan är om inte postlåsningen kommer tillbaka. Finns det något sätt skriva en .net applikation som stänger alla kopplingar till en db?Problem att skriva över min DB
Där ligger en fil brevid som heter Postlåsningsinformation.
Hur ska jag gör för att återigen få kontroll över min DB.Sv: Problem att skriva över min DB
Borde funka att ta bort postlåsningsfilen (LDB) först sedan MDB-filen.
OlaSv: Problem att skriva över min DB
Sv: Problem att skriva över min DB
Det verkar som om du har anvädare som ligger uppkopplade för länge.
Kan du "stänga" din site för att på så sätt se till att inga användare kommer in och öppnar en koppling mot db?Sv: Problem att skriva över min DB
Sv: Problem att skriva över min DB
/JockeSv: Problem att skriva över min DB
Kan ASP genera postlåsning eller bara .NET?
Tack för all er hjälp!
/RikardSv: Problem att skriva över min DB
- se till att ASPNET account har skrivrättigheter på mappen. Troligen redan så om det ska funka men värt att kolla.
- byt namn på filen till något annat o försök sedan ta bort den.
- stoppa asp sajten
- avsluta aspnet_wp.exe
OlaSv: Problem att skriva över min DB
Och till Ola: hmmm Då är det redigt synd om oss som måste ta in på hotell då? Som ingen egen server äger som vi kan starta om och så vidare med ;) Sv: Problem att skriva över min DB
Då kanske låsen släpper, men innan dess kanske du skulle se till att din defaultsida eller liknande inte skapar kopplingar mot db, om nån skulle komma in direkt efter en omstart...Sv: Problem att skriva över min DB