Kan man lösenordskydda enbart EN tabell i Access och låta övriga vara åtkomliga? Du kan inte lösenords skydda tabellen. Men du kan med hjälp av Access inbyggda säkerhet begränsa vilka konton/grupper som får och inte får läsa den. Jag har tänkt skicka med en Accessfil med en VB-applikation. I databasen finns en tabell med data som jag inte vill någon skall komma åt och en tabell som är till för att användaren skall kunna titta i. Kan man få till det så? Varför inte exportera data du vill visa. Då finns det ju ingen risk? Det är meningen att användaren skall lägga in sina data i tabellen, som alltså är tom från början. Därefter skall användaren kunna göra SQL-sökningar där användarens tabell skall kopplas till den tabell som jag inte vill att användaren skall kunna se. Jag gör två databasen istället och försöker fixa med SQL-frågorna mellan dom. Ett sätt att skydda dina data kan ju ev vara att kryptera din skyddade funktion och att du i ditt program har rutiner för att kryptera och dekryptera info i din tabell. Din info blir i och för sig inte helt skyddad på detta sätt men det blir ju betydligt krångligare för någon att ta del av "hemlig" information. Ja det är ju ett alternativ fast lite jobbigt att åstakomma kanske. Lösenord till EN Accesstabell
Sv: Lösenord till EN Accesstabell
//
JanneSv: Lösenord till EN Accesstabell