Jag har ett formulär/rapport som byggs upp av val av knappar i en grupp-ruta. Din knapp räknas nog inte in i gruppen nu, därav ditt problem. Om du gör så här så borde det fungera:Insert av knapp i grupp
I grupp-rutan har jag lagt till ett nytt val mellan de fyra tidigare (formulär övertaget av kollega
som ej jobbar här längre). När formuläret körs blir cirkeln ifylld i denna alternativknapp samtidigt som de fyra tidigare alternativknapparna har en av dessa aktiv med punkt i.
Jag har försökt att den svarta punkten(val) bara är ifylld i ett av de fem valen, men ej lyckats.
Någon som vet hur man infogar en alternativknapp i en grupp där det redan finns alternativknappar?
Gruppen är nog tidigare skapad mha wizard.Sv: Insert av knapp i grupp
Klicka på alternativknapp i verktygslådan, dra musen över grupprutan (som då markeras), klicka där knappen ska vara. Nu hör alternativknappen till gruppen och endast en kan markeras.
Om man först placerar knappen utanför grupprutan går det inte att dra in den i rutan. Rent visuellt ser det ut som om den ligger i rutan, men det "räknas inte".
Lycka till!