Har gjort en liten applikation i Access 2000 som är på 3 Mb. När jag gör om den till en Run-Time version blirden ca 125 Mb :( Vad är det för fel jag gör. Tyvärr är det bara att inse fakta, installationen av runtimen blir så stor i Access 2000!!! Detta på grund av att den måste ta med Internet Explorer i installationen! Det finns en mindre version utan IE men den kräver istället att mins IE4 finns installerat på måldatorn. Jag kommer inte ihåg storleken på den versionen men jag tror du kan läsa om den här http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q243/9/57.ASP (något krånglar så jag kommer inte in på den sidan nu, men det borde vara den). Jag har gjort lite tester med den runtimen och har kommit fram till att den ibland vill byta ut lite IE-filer till engelska, på testdatorn fick jag engelsk IE och engelska menyer i utforskaren. Jag skulle inte våga leverera program som bygger på denna runtimeversionen (det kan ju ha bättrat sig nu, jag testade för ett år sedan), jag håller mig till Access 95=) Utvecklar du i Access 95... Ush... Ryser vid tanken... Hoppas du menar Access 97... :O) Nej, jag menar Access 95, bara tanken på vad som kommer hända när 2000 inkompetenta kunder ska byta runtime-version gör att man inte vill byta... Tanken var att byta till 2000 när det det kom, men det visade sig att det inte var ett alternativ!Access-XP dev
Sv: Access-XP dev
/JohanSv: Access-XP dev
Sv: Access-XP dev
/Johan