Jag har en kund som kör en Access 2000 databas lokalt med tabeller som ligger inlänkade från en databas på en uppmappad server. Posten sparas när användaren "lämnar" posten.wuauclt (4048) Databasmotorn har stoppats
Kunder har märkt att information som dom matar in inte alltid sparas. Dom använder bärbara datorer. Låt säga att datorn går ner i viloläge när dom fortfarande står i posten som ändras, eller att datorn stängs ihop.
Någon som vet hur access jobbar mot den kopplade databasen, uppdateras informationen först när dom lämnar posten? När jag tittade i loggen så finns informationen "wuauclt (4048) Databasmotorn har stoppats." och det skrevs i samma ögonblick som dom jobbade med den posten som inte uppdaterades.
wuauclt.exe är filen för windows update???Sv: wuauclt (4048) Databasmotorn har stoppats
Alltså om de stänger formuläret eller gå till en annan post.
Om datorn går ner i vänteläge tror jag inte posten sparas utan datorn startar upp med samma post som inte har sparats.
Stängs datorn av ska ju Access stängas innan och då bör posten sparas i samband med att Access stängs.
Markus Larsson