Ny problem :( Det kan ligga kvar en .ldb fil där .mdb filen ligger. Hittar du en sådan när inte någon använder databasen, ej heller du själv, så tag bort den. Ibland försvinner den tyvärr inte automatiskt. Vet ej om det är en hängning av access, operativsystemet eller något annat. Jag testade det men det funkade inte. Det kan bli problem med postlåsningen pga att Access och SQL Servers datatyper inte riktigt stämmer överens. Kolla dessa två KB-artiklar på microsoft.com: 318882 och 280730 Tack så jätte mycket Åsa, du har räddat mig ännu en gång :), här fanns lösningen 318882 ta bort post från en länkad tabell
När jag försöker ta bort en rad antingen i ett resultat från en fråga, direkt på den länkade tabellen så får jag felet
"Microsoft Jet-databasmotorn avbröt uppdatering eftersom du försökte ändra data samtidigt som en annan användare"
Det är ingen annan än jag som använder data basen?! Jag kan gå direkt på SQL server tabellen å ta bort radet men inte via access.
Var ändrar man inställningen på recodset låsningen??
redigerin, borttagning och tillägg är sant på formuläret, finns det några andra ställen som man kan behöva ändra på?
//PeterSv: ta bort post från en länkad tabell
Sv: ta bort post från en länkad tabell
Går det att ändra inställningarna som Access använder då den öppnar ett recordset/source då man anävnder direkt länkning på formuläret?Sv: ta bort post från en länkad tabell
Sv: ta bort post från en länkad tabell