Jag har gjort ett program som man hämta och lägger in informationen på Access databas som är placerad på en server. Ömöjligt att svara på med denna informationen. Blir det något felmeddelande? Är du säker på att de ansluter till rätt databas? Går det lägga till ny information? Har du felsökt något för att se var i programmet det uppträder annorlunda? Vilken teknik använder du/hur ansluter du till databasen? Den information jag har fått är via telefon. Mycket märkligt... Vad är programmet skrivet i för språk? Du har inte "trollat bort" felmeddelanden i din felhantering så att felen inte visas? Typ "On Error Resume Next" i VB. Hej! Har du möjligtvis delat databasen och den installation du pratar om kan inte hitta tabellerna? Det är samma installation på de andra datorena (6st) och de öppnar databasen. Hej!Access databas
Nu är det flera datorer som använder denna databas.
Det har fungerat bra tills de skulle lägga in programet i en annan dator.
När de öppna databasen så visar det inget.Det är bara på denna dator som det är så på.
Är det någon som vet vad det kan vara?
MVH//
KalleSv: Access databas
/JohanSv: Access databas
Det är ett vanligt databasprogram som man kan hämta och lägga in information i som jag har gjort.
Nu när de skall öppna denna fil frå en nyinstallerad dator så är den databas tom.(den fungera samtidigt i flera andra datorer)
Jag har aldrig varit med om det innan.
Det kommer inget felmeddelande,
Det är vanlig mdb.fil som ligger på en server
jag använder jet provider 4.0.
Jag använder microsoft common dialog för att kunna hämta databaserna och det funkar bra.
Programmet funkar annars helt normalt.Sv: Access databas
/JohanSv: Access databas
Du skall ha tack.
Jag får åka till dem och titta på det.
De måste ha gjort något fel, kanske vid installationen av programet.
Hittar jag felet kommer jag skriva var det var.Sv: Access databas
Sv: Access databas
Jag har även själv provat programet på 10 st datorer samtidigt och databasen på min serrver utan problem.
Jag har även en inforuta som talar om vilken databas jag öppnar.
Den visar att det är rätt databas.
KalleSv: Access databas
Jag skickade över en ny installationsskiva till dem med nya uppdatering för msjet40.
Efter att de har installerat detta så fungerade det.
Om det var det felet vet jag inte, men nu funkar det.
Kalle