Har plötsligt problem med ett adminscript efter flyttning till ny server (använder dock samma script hos samma leverantör för annan db). Det beror på att du bytt server och den nya har amerikanska inställningar. Lägg till följande rad överst på sidan så ordnar det sig: aha gissade nästan det. Behöver jag göra tillägget på alla sidor eller endast adminsidan? Se [Datum blir 8/12/2004] Ok! Jag hajjar och tackar för tipsen. Tycker nog det är konstigt att en svensk hosting kör med dessa inställningar på servrarna. Förmodligen har de missat att ställa in tid/rum på denna. Tack iallafall för tips.Komma, punkt och förändrade datum..
Problemet är att värdet i valuta med två decimaler ersätts kommatecknet till en punkt när man skall editera vilket ger två decimaler fel belopp om man sparar utan att se felet -
samt att datum ändras till xx/xx/1960 första gången och sedan till AM/TID om jag försöker igen?
Ligger felet som jag tror i nya servern eller kan en uppdatering av db till 2002 vara orsak?
Någon som vet?Sv: Komma, punkt och förändrade datum..
Session.LCID=1053
/JohanSv: Komma, punkt och förändrade datum..
Lät lite konstigt, jag menar, behövs tillägget på allt som pratar men db, eller räcker det med adminsidan där jag fyller i infot?Sv: Komma, punkt och förändrade datum..
Samt övriga svar på http://www.pellesoft.se/search.aspx?catid=2&search=lcid+globalSv: Komma, punkt och förändrade datum..
Haze (in spain)